STN UM in Poznan
D.S. Karolek ul. Rokietnicka 5, pok. 2.15
60-806 Poznań
email: stn.ump@gmail.com
Studenckie Granty Naukowe
- Czym są Studenckie Granty Naukowe? Na czym to właściwie polega?
Studenckie Granty Naukowe to inicjatywa organizowana przez Komisję ds. Studenckich Badań Naukowych (SBN) wchodzącą w skład Studenckiego Towarzystwa Naukowego (STN) UMP. Jej celem jest dofinansowanie grupstudenckich z naszego Uniwersytetu, które planują prowadzenie eksperymentalnych lub ankietowych badań naukowych wymagających zakupu dodatkowych urządzeń, odczynników, zaplecza informatycznego itp. lub skorzystania z usług zewnętrznych. - Gdzie znajdę szczegółowe informacje dotyczące procesu przyznawania Studenckich Grantów Naukowych?
Sposób prowadzenia naboru wniosków i wszelkie formalności dotyczące tego procesu określa Regulamin SBN oraz opisane w nim załączniki na dany rok akademickim publikowane przed rozpoczęciem rekrutacji. - Kto może wnioskować o dofinansowanie?
O dofinansowanie może ubiegać się student bądź grupa studentów, która spełnia poniższe wymogi:
– wszystkie osoby posiadają status studenta UMP w roku akademickim, w którym składany jest wniosek
– wszystkie osoby posiadają opłaconą składkę członkowską na rok akademicki w którym składany jest wniosek - Chcę zostać kierownikiem projektu, o co muszę zadbać?
W procesie sprawdzania wniosków Komisja sprawdza wiele kwestii formalnych, których niedopełnienie powoduje zwrócenie wniosku do poprawy lub jego natychmiastowe odrzucenie. W związku z tym ważne, aby przed wysłaniem wniosku sprawdzić następujące rzeczy:
– czy wszyscy członkowie zespołu mają opłacone składki na aktualny rok akademicki
– czy koło w obrębie którego zgłaszany jest wniosek nie posiada już 4 aktualnie realizowanych projektów lub czy liczba ta nie zostanie przekroczona przy aktualnym naborze
– czy opiekun naukowy nie nadzoruje już więcej niż jednego projektu prowadzonego w ramach Studenckich Grantów Naukowych
– czy kosztorys wniosku nie obejmuje pozycji zabronionych zamieszczonych w regulaminie SBN
– czy wypełnione są wszystkie niezbędne we wniosku załączniki (nr 2, 3 i 4 według Regulaminu SBN)
– w przypadku osób będących wcześniej kierownikami projektów należy rozliczyć wcześniejszy projekt przed datą zamknięcia rekrutacji nowego wniosku - Potrzebuję zgody odpowiedniej Komisji (Komisja Bioetyczna / Lokalna Komisja ds. Doświadczeń na Zwierzętach / Ministerstwo środowiska) na prowadzenie badań, ale
nie zdążę jej otrzymać, co mam zrobić?
W przypadku kiedy zgoda odpowiedniej Komisji nie może zostać dołączona do wniosku należy drogą mailową wysłać prośbę o odroczenie dopełnienia tej formalności do Przewodniczącego Komisji – Pana Profesora Krzysztofa Książka z uzasadnieniem przedstawionej sytuacji. Przy pozytywnym rozpatrzeniu wniosku zgoda odpowiedniej Komisji może zostać dostarczona w terminie późniejszym jednak nie później niż 2 miesiące po zamknięciu naboru wniosków. - W jaki sposób następuje składanie wniosków?
Wnioski składane są przez system WISUS. W pasku sekcji należy wejść w
„ORGANIZACJE” 🡪 „STN” 🡪 „Granty”. Włączenie możliwości składania wniosków poprzedzone jest odpowiednim komunikatem zamieszczanym na stronie STN i mediach społecznościowych STN. - Kiedy rozpoczyna się nabór wniosków i jak wygląda ich procedowanie?
Nabór wniosków odbywa się w każdym roku akademickim w okresie zimowym i kończy w okresie wiosennym tego samego roku akademickiego. Szczegółowe daty zamieszczone są w Terminarzu, który publikowany jest wraz z ogłoszeniem otwarcia rekrutacji, przy czym Komisja zastrzega sobie prawo do zmiany poszczególnych dat w
przypadku, gdyby proces oceny wniosków tego wymagał. Przez cały ten okres wniosek przechodzi następujące etapy:
– ocena formalna (poprawne rozpisanie wniosku, obecność niezbędnych załączników, dopełnienie formalności dotyczących członków zespołu, koła naukowego i opiekuna)
– recenzja przez pracowników uczelni
– zsumowanie punktów przyznanych przez recenzentów
– przygotowanie zestawienia wniosków zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do finansowania - Mój wniosek został zakwalifikowany do finansowania, co teraz?
Wraz z opublikowaniem decyzji Komisji grupy badawcze, których wnioski zostały zakwalifikowane otrzymają do dyspozycji pełną kwotę przyznanego finansowania i tym samym mogą rozpocząć prowadzenie badań. Czas na rozliczenie projektu wynosi 18 miesięcy od momentu przyznania finansowania do chwili rozliczenia projektu w systemie grantowym przez Komisję. - Skończyłem prowadzenie badań, jak mogę rozliczyć projekt?
Celem zamknięcia finansowanego projektu należy drogą mailową złożyć Komisji Raport końcowy zgodnie z formularzem zamieszczonym w odpowiednim załączniku, omówienie wyników projektu oraz potwierdzenie akceptacji kosztów i zamknięcia projektu w systemie budżetowym wystawione przez Dział Księgowości.
Mamy nadzieję, że to krótkie podsumowanie praktycznych informacji dotyczących Studenckich Grantów Naukowych rozwieje większość Waszych wątpliwości i pozwoli uniknąć problemów w składaniu wniosków. Dla dokładnego zapoznania się ze wszystkimi
formalnościami zalecamy sprawdzenie Regulaminu SBN oraz dotyczących go załączników. W razie pytań służymy pomocą pod adresem: granty.stn@ump.edu.pl
Letnia Szkoła USG
- Czy jako stażysta / lekarz rezydent mogę wziąć udział w Letniej Szkole USG?
Niestety Letnia Szkoła USG jest wydarzeniem organizowanym jedynie dla obecnych studentów kierunków medycznych. - Na jakiej podstawie odbywa się kwalifikacja uczestników do Letniej Szkoły USG?
Uczestnicy obozu są rekrutowani na podstawie swojej działalności naukowej i aktywności na rzecz organizacji uczelnianych/studenckich w bieżącym roku akademickim. Kolejność zgłoszeń nie ma znaczenia. - Gdzie umieścić informacje na temat działalności dodatkowej będącej podstawą kwalifikacji?
Wszelkie dokument takie jak: list motywacyjny, publikacje, których autorem/współautorem jest student (abstrakty), dokumenty potwierdzające wystąpienia na konferencjach (abstrakty), zaświadczenia o pracy na rzecz organów uczelnianych i/lub organizacji studenckich należy dołączyć do formularza zgłoszeniowego. - Co obejmuje opłata?
Opłata, która każdego roku jest ustalana i przekazywana do wiadomości publicznej obejmuje całodziennie wyżywienie i zakwaterowanie, social program oraz wiele innych wspaniałych niespodzianek. Dojazd na miejsce odbywania zajęć oraz powrót uczestnika odbywa się w jego własnym zakresie. - Czy w przypadku rezygnacji z uczestnictwa przysługuje mi zwrot kosztów?
Tak, w przypadku rezygnacji zwrot całości środków nastąpi w ciągu 7 dni roboczych od złożenia rezygnacji na wskazane przez uczestnika konto. Ważne jest jednak, że rezygnacji można dokonać najpóźniej tydzień przed planowanym rozpoczęciem wydarzenia tj. do 26.06.2022 r. poprzez adres mailowy: stn.ump@gmail.com.
Obóz Naukowo-Szkoleniowy w Kołobrzegu
- Gdzie odbywa się obóz?
W Centrum Zdrowia i Relaksu “Verano” w Kołobrzegu. - Ile kosztuje udział w obozie?
Udział w obozie jest całkowicie bezpłatny. - Z jakich uczelni studenci mogą się rekrutować na obóz?
Obóz jest przeznaczony tylko dla studentów z UMP. - Kto może aplikować na obóz?
Rekrutujemy studentów czterech ostatnich semestrów danego kierunku dowolnego stopnia, np. 4-6 rok kierunku lekarskiego, 3-5 rok kierunku lekarsko – dentystycznego. - Jak wyglądają zajęcia na obozie?
Przygotowywane są wysoko specjalistyczne gabinety lekarskie z różnych obszarów terapeutycznych (np. stomatologii, kardiologii, endokrynologii, chorób wewnętrznych, farmacji czy zdrowia publicznego) i pod okiem opiekunów naukowych z ramienia Uczelni studenci świadczą usługi medyczne dla kuracjuszy Ośrodka, a także lokalnej społeczności. Po południu odbywają się zajęcia sportowe, a wieczorami jest czas na social program.